Ćwiczenia na mięśnie pleców

Ćwiczenie nr 1: podciąganie nachwytem do drążka

Jeśli nie mamy w domu drążka, to żaden problem – wystarczy umieścić kij od szczotki na podwyższeniu, na przykład oparciach krzeseł czy foteli. Pozycją wyjściową do wykonania tego ćwiczenia jest siad. Ciało w zwisie, kolana ugięte. Klatkę piersiową należy dociągnąć do drążka, mocno spinając przy tym łopatki. Na początek 4 serie po 10 powtórzeń.

Czytaj dalej Ćwiczenia na mięśnie pleców

Najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową

1. Wyciskanie na ławce skośnej w górę sztangą.

Jest to ćwiczenie jedno z najbardziej popularnych, jeśli chodzi o kształtowanie górnej klatki piersiowej. Ławkę ustawiamy pod kątem 30-45 stopni, większy kąt angażuje bardziej mięśnie naramienne. Chwytam sztangę i opuszczamy ją na klatkę piersiową około 10cm poniżej szyi. Pamiętaj o tym, aby jak najbardziej angażować mięśnie klatki piersiowej, przy maksymalnym wyłączeniu mięśni naramiennych. Jednocześnie staraj się nie odrywać zbytnio pleców od ławki, a biodra przylegają do ławki. Ćwiczenie angażuje całą grupę klatki piersiowej, z głównym naciskiem górnej partii klatki, przedni akton naramienny oraz trójgłowy mięsień ramion.

Czytaj dalej Najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową